Dornier Do 28 D-2 Skyservant |
Focke-Wulf Fw 44 J Stieglitz |
Dornier Do X, Märklin elemekből építve |
Ernst Udet |
Manfred von Richthofen |
1940-ben a norvégiai Narvikban körülzárt német csapatoknak utánpótlást szállító 13 Ju-52-esből, 11 gép kényszerleszállást hajtott végre a befagyott Hartvikvannsee jegére Norvégiában. A gépek közül egy tudott később újra felszállni, a többi gép olvadáskor elsüllyedt a tóba. 1986-ban 4 gépet viszonylagos épségben emeltek ki. Kettő gép Norvégiában maradt. Egy gép Dessauban van kiállítva (klikk ide), egy másik gép pedig Wunstorfban (klikk ide). A képen látható Ju-52 törzsrész is a tóból származik. |
Ezek az üzemanyagtartályok a Ju-52-es szárnyában voltak és a 70m-es mélységben uralkodó víznyomás hatására deformálódtak |
angol rombolóbombák |
gyújtószerkezet |
Em 4m R40 légvédelmi távmérő |
a távmérő mögött 8,8 cm-es FlAK 36 légvédelmi ágyú |
A lámpán olvasható aláírások: Willy Messerschmitt, Kurt Tank, Adolf Galland, Johannes Steinhoff, Günter Rall, Dieter Hrabak, Johannes Trautloft, Walter Krupinski, Erich Hohagen, Erich Hartmann |
Neumanns bunte Bühne. Neumann csodálatos színháza. A JG 27 parancsnokának Eduard Neumannak lakókocsija és harcálláspontja volt Észak-afrikában. Cirkuszi kocsinak készült Magyarországon. |
Messerschmitt Bf-109 G2 Trop |
az a kék valami egy MG ESK 2000 fotogéppuska |
Focke-Wulf Fw-190 A-8 |
segédlet a lengéscsillapító beállításához |
BMW 801 D-2 |
Supermarine Spitfire Mk.XIV |
Messerschmitt Me 108 B-1 Taifun |
AI-14R (Jak-18U) |
Mikojan-Gurjevics MiG-15bisz |
Piaggio-Focke-Wulf FWP.149D és Sud Aviation SE 3130 Alouette II |
Ljulka AL 21 F-3 gázturbinás sugárhajtómű |
Junkers Jumo 004 A-22 gázturbinás sugárhajtómű |
Adolf Galland eredeti pilótaruhája |
Wilhelm-Ferdinand Galland pilótakabátja balra |
Johannes Steinhoff |
A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.