• put your amazing slogan here!

    2016.09.21 Cottbus, Germany, Flugplaztmuseum





    Balra SzK-1-M típusú katapultülés. Katapultáláskor a kabintető az üléssel együtt került kilövésre, így védve a pilótát a nagy sebességű légáramtól. Utána, de még az ejtőernyő nyitása előtt a kabintető elvált a üléstől. Balra egy KM-1M típusú katapultülésben ül a hajózó VMSzK-4 típusú magassági tengeri mentő ruhában és GS-6-os sisakban
    Balra KM-36DM katapultülés (pl.:MiG-29,Szu-22), jobbra pedig egy 1.generációs katapultülés (pl.:MiG-15,MiG-17,L-29)
    A KT-1M típusú katapultülést a TU-22-es bombázókon használták. Érdekessége, hogy szükség esetén az ülések kilövése nem felfelé, hanem lefelé történt.
    KSz-4Sz-32 típusú katapultülés
    KM-1M ülés NAZ-7-es túlélőkészlet. Tartalma: R-855U rádió, jelzőeszközök (síp, tükör) élelmiszer, kötszer, zseblámpa, kés, fűrész, horgászfelszerelés, zseblámpa stb.
    Levegő-levegő rakéták, fentről lefele: R-60, R-3Sz, R-3R
    Kicsit közelebbről az R-60-as


    R-3Sz infravörös önirányítású rakéta fejrésze
    R-3R félaktív lokátoros önirányítású rakéta fejrésze
    UB-16-57UM nem irányított rakéta indítókonténer és...
    ... a belevaló: Sz-5KO nem irányított páncéltörő rakéta

    Pilóta öltözet, téli (1962-1978) ZS-3 sisakkal. A narancssárga sisakok 1974-től jelentek meg az NDK légierejében.
    Focke-Wulf Fw 190 futószár
    Pirna 027 gázturbina AG-2, AG-3 jelű indítókocsihoz, IFA W50 alvázra épített APA kocsihoz
    Tumanszkij R-11 gázturbinás sugárhajtómű turbina részének metszete
    MiG-29-es szoba
    KOLSz infra szenzor- lézeres távmérő/célzókészülék
    Sjel-3UM ( Щель-3УМ) célmegjelölő ZS-5MKV2 sisakra szerelve
    SzPRD-99 startrakéta



    Használat közben, egy MiG-21PFM-SzPSz-en. A képen látható 545-ös oldalszámú gép jelenleg Rothenburg-ban van kiállítva.
    Iljusin Il-2M3 alkatrészek
    Makettek, MiG-29-es kabintetők alatt.
    Mi-8 forgószárnylapát
    Sejtrácsos töltőanyag
    Jagdfligergeschwader 1. "Fritz Schmenkel". Az ezred 1982. végéig települt Cottbus-ban. MiG 15, MiG-17, MiG-21-esekkel repült, majd Holzdorfba költözött át.
    A vadászokat helikopterek váltották Cottbusban. A Kamphubschraubergeschwader 67 (KHG-67), amelyet 1986.12.01-jén átszámoztak KHG-3-ra, Mi-2, Mi-8, Mi-8TB, Mi-9, Mi-24D típusokkal repült.
    Helikopter irányítása.
    Szuhoj Szu-22-esek
    Szuhoj Szu-22M4 (Sz54K gyártmány) vadászbombázó repülőgép. Ezt, a 365-ös oldalszámot viselő gépet 1984-ben szerelték össze Rothenburg-ban, ahonnan Laage-ba került a JGB-77 ezredbe. 1990.09.20-án repült utoljára.
    KMGU-2 aknaszóró-konténer
    KKR-1/T felderítő konténer
    Szuhoj Szu-22UM3K (Sz52UM3K gyártmány) kétüléses vadászbombázó repülőgép. 1987-ben került Laage-ba az MFG-28 ezredbe. Németország újraegyesítése után Manchingban 98+11-es oldalszámmal pilótakiképzésre és fegyverkísérletekre használták. 1995.03.03-án repült utoljára.
    SzPPU-22-01 gépágyú konténer
    MBDZ-U6-68-1 többzáras bombatartó
    Üzemanyag-póttartályok, a kép jobb szélén a MiG-21-es 490 literes póttartálya (PTB-490)
    Üzemanyag-póttartályok, középen a Szu-22-es 820 literes (PTB-800), jobbra mellette 1150 literes póttartálya (PTB-1150)
    A német Szu-22-esek hajtóműve: Ljulka AL-21F-3 gázturbinás sugárhajtómű
    PZL-Mil Mi-2T többcélú szállító helikopter. A gép a mahlwinkeli volt szovjet repülőtérről került ide.
    PZL-Mil Mi-2T többcélú szállító helikopter. Nationale Volksarmee.
    Ez egy felfegyverzett változat. Az orron látható dudorban az Sz-13 tip. fotogéppuska kapott helyet.
    A bal oldalon az Sz-5-ös nem irányított rakétákkal tüzelő MARS-2 tip. konténer van felfüggesztve.
    Mil Mi-4A többcélú szállító helikopter
    Mil Mi-8IV "Ivolga" légi harcálláspont. A Mi-9 elnevezés is használatos.
    Mil Mi-8TB felfegyverzett szállítóhelikopter. A múzeumban látható gépet 1976-ban gyártották. 1977-ben került a Hubschraubergeschwader 54 (HG-54) állományába, majd 1981-ben átkerült Cottbusba a KHG-67 2.századába. 1992.12.02-án repült utoljára.
    Alul UB-32A nem irányított rakéta indító konténerek, felül 9K11 irányított páncéltörő rakéta rendszer 9M14 Maljutka rakétáinak indítósínjei
    Az 12,7mm-es Afanaszjev A-12,7 géppuska helye
    9Sz121 optikai irányzék a pilótafülkében

    Mil Mi-24D harci helikopter
    Sud Aviation SE.3130 Alouette II, a nyugati részről
    Transporthubschrauberregiment 10 "Lüneburger Heide"
    Lockheed T-33A kiképző repülőgép
    Canadair CL-13B Mk.6 Sabre (F-86F Sabre) vadászrepülőgép
    Republic F-84F Thunderstreak vadászbombázó repülőgép
    FIAT G.91 R/3 Gina felderítő repülőgép
    Jakovlev Jak-11 kiképző repülőgép, felette egy Lommatzsch FES 530 Lehrmeister tip. vitorlázógép
    WSK Lim-5 ( lengyel licencben gyártott MiG-17F) vadászbombázó repülőgép
    MARS-2 nem irányított rakéta indítókonténer (lengyel licencben gyártott UB-16-57UD)
    Mikojan-Gurjevics MiG-17F (54-es gyártmány) vadászrepülőgép. 1957-1969 között szolgált a JG-7-es ezredben. Utána a drezdai repülőgépgyárban volt kiállítva, majd 1983-tól a drezdai Úttörőpalotánál volt kiállítva.
    Mikojan-Gurjevics MiG-21F-13 (74-es gyártmány) vadászrepülőgép, Csehszlovákiából, az 5. stíhací letecký pluk állományából került ide


    Mikojan-Gurjevics MiG-21PFM-SzPSz/K (SPS/K) (94-es gyártmány) vadászrepülőgép, GS-23-as gépágyút tartalmazó GP-9 tipusú gépágyú konténerrel a hasa alatt
    Mikojan-Gurjevics MiG-21PFM (94-es gyártmány) vadászrepülőgép
    Mikojan-Gurjevics MiG-21USz (68-as gyártmány) kétüléses kiképző repülőgép. A repülőgép 1968-ban került Peenemündébe a JG-9-es ezredbe. 1975-ben átkerült Neubrandenburgba a JG-2-be. 1989-be pedig Rothenburgba került a Fliegerausbildungsgeschwader-15 (FAG-15) állományába. 1990.06.08-án repült utoljára.
    Mikojan-Gurjevics MiG-21MF (96A gyártmány) vadászrepülőgép
    A belső függesztőn egy MBD2-67U típusú többzáras bombatartó látható P-50-75 típusú gyakorló bombákkal, a külső tartóra egy KP-100-as betonból készített gyakorló bombát függesztettek
    Mikojan-Gurjevics MiG-21bisz (75B gyártmány) vadászrepülőgép
    SzPSz-141 Je rádióelektronikai zavarókonténer


    Áramfejlesztő, SG-1.
    Mikojan-Gurjevics MiG-23BN (32-24B gyártmány ) vadászbombázó repülőgép, az NDK légierejében MiG-24BN volt az elnevezésük.


    Mikojan-Gurjevics MiG-23MF (23-11-es gyártmány) vadászrepülőgép
    Mikojan-Gurjevics MiG-23UB (23-51-es gyártmány) kiképző repülőgép. 1979-ben érkezett Peenemündébe a JG-9-es ezredbe, de még ugyanebben az éveben átkerült Drewitzbe, a Jagdbombenfliegergeschwader-37-be (JBG-37). 1990.12.04-én repült utoljára. 2.869 leszállása volt és összesen 1.634 órát repült.
    MiG-23 orrfutóműve...
    ...és jobb oldali főfutóműve

    A MiG-23-as hajtóműve: Tumanszkij R-29B-300 gázturbinás sugárhajtómű
    GS-23 23mm-es gépágyú
    Rakéta indítósínek széles választékban

    Nem irányított rakéták indítókonténerei. Balról jobbra: Sz-5-ös rakétához, UB-16-57UMVP, UB-32A; Sz-8-as rakétához B-8 típusú
    Zlin Z.42M kiképző-, túrarepülőgép
    Antonov An-14A szállító repülőgép

    Let Z-37 Cmelák mezőgazdasági repülőgép
    PZL-106A Kruk mezőgazdasági repülőgép
    Letov KT-04 vontatott célgép tárolási állapotban
     Focke-Wulf Fw 190 roncs

    Iljusin Il-28 roncs
    Tumanszkij R-11F-300 gázturbinás sugárhajtómű
    Sz-75M Volhov közepes hatótávolságú légvédelmi rakétarendszer, SzM-90 típusú indítóállvány és rajta a V-755 típusú rakéta
    kiszolgáló járművek
    TLF 24 (AC-40) gépjárműfecskendő ZiL-131 alvázon
    baloldalon SzKP-11 mobil irányítótorony, jobbra APM-90M típusú leszállító fényszóró ZiL-130 alvázon
    APM-90M leszállító fényszóró
    Balról jobbra: CAPL-15 repülőtéri üzemanyagtöltő tehergépkocsi Tatra-148 alvázon, Ural-375D műhelykocsi, TLF-16 gépjárműfecskendő IFA W-50 LA alvázon
    A középső jármű egy IFA W-50 LA/AB/A vontató, jobb oldalon egy AG-3 indítókocsi IFA W-50 LA/Z/A alvázon.
    ADK-125 autódaru,1RL14 (P-12) radar
    Emlékmű azokért, akik az ötleteikkel és munkájukkal hozzájárultak a múzeumhoz.

      A múzeum honlapja: Flugplatzmuseum Cottbus
      További németországi múzeumi bejegyzések a blogon: múzeumok
      A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
      Köszönöm, hogy megnézted képeimet.


    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com